Article

Gebruik UTMs om de herkomst van je prospects te achterhalen

Post by
Jordan Tavares
Afbeelding van een post-it briefje op een bureaublad met de definitie van UTM

Wat zijn UTM's?

Een UTM of Urchin Tracking Module, is een code toegevoegd aan het einde van een URL op websites. Deze code maakt het mogelijk om een bezoeker te volgen tijdens zijn bezoek en te weten hoe hij op jouw website is terecht gekomen. Een Facebook post, LinkedIn, een e-mail ... Er zijn veel bronnen voor potentiële prospects en het is niet altijd gemakkelijk om te weten welke het meest winstgevend zijn.

Er zijn tal van mogelijkheden die nog verder gaan, zoals de optie om aangepaste UTM's te maken voor elke URL. Laten we een concreet voorbeeld nemen en een fictieve site: www.onzewebsite.be. Ons marketing team maakt een nieuw Facebook bericht en in de URL voegen we de UTM code "FbPost" toe. Alle bezoekers die op het bericht klikken, bezoeken onze website onder de URL: www.onzewebsite.be/utm_source=FBpost. Dit maakt het mogelijk de effectiviteit van het bericht te meten.

Wat heeft dit te maken met live chat?

Live chat is een effectieve manier om bezoekers te converteren in klanten. Door de bezoekersstroom gericht te vergroten, verhoog je het resultaat van de live chat. Om de benodigde inspanning te beperken, is het daarom ideaal om te focussen op kanalen die in het verleden hun effectiviteit hebben bewezen. Als je weet waar de meeste prospects vandaan komen, kan je jouw communicatie daarop richten. Het resultaat in clicks zal toenemen, net als alle andere resultaten.

Bij Welivechat kunnen we de UTM-parameters van bezoekers die gechat hebben, direct terugsturen naar onze klant. Door de samenwerking tussen ons team en dat van onze klant, analyseren we de bestaande UTM's en de acquisitiekanalen. Dit ondersteunt de digitale marketing strategie van verschillende bedrijven waar wij voor chatten.

Boek een gesprek met ons door hier te klikken als u nieuwsgierig bent!

Lees meer

Hoe kan live chat uw twijfelende prospects overtuigen?

Hoe combineer ik mijn live chat met mijn marketingstrategie?