Tegenwoordig is digitalisering niet langer verwaarloosbaar. Het grootste deel van uw prospects wil precies dezelfde online ervaring hebben als wanneer ze bij u op bezoek komen. Zij beschikken nu over een veelheid van kanalen om zich tijdens een online aankoop te laten begeleiden: digitale showrooms, virtuele rondleidingen, 360°-weergaven, verkoop via videochat, live chat, ..
Toch is het belangrijk om uw prospects goed te begeleiden en te informeren over deze nieuwe "tools" die u hun ter beschikking stelt. Deze hulpmiddelen zijn er immers voor hun comfort en om hen in staat te stellen de best mogelijke ervaring op te doen bij het online winkelen. Dit kan hun nieuwsgierigheid alleen maar aanwakkeren.
Uw marketingstrategie moet daarom idealiter gericht zijn op het verstrekken van informatie over deze nieuwe instrumenten. Het is goed om ze te creëren en online te zetten, maar als niemand weet van ze heeft of waarvoor ze worden gebruikt, zal u geen feedback krijgen.
Wat live chat betreft zijn er heel wat mogelijkheden om uw klanten te informeren en tegelijkertijd op te vallen. De wetenschap dat u voortdurend beschikbaar bent, via een eenvoudige en snelle live chat, zorgt ervoor dat lezers uw aanwezigheid onthouden en aan u blijven denken. U wordt Top of Mind.
Veel bezoekers zullen naar de Contactpagina van uw website gaan. Het is een goed idee om hen eraan te herinneren dat zij rechtstreeks met u kunnen chatten op de website.
Hoe kan u sociale netwerken vergeten? Mensen die je daarop volgen, zullen snel geïntrigeerd zijn door de live chat die u aankondigt bij uw nieuwe post. Nogmaals, zij zullen merken dat u zich op deze manier onderscheidt en zullen zich meer aangetrokken voelen tot uw website op de dag dat zij uw diensten nodig hebben.
Het is dus geen slecht idee om uw klanten op de verschillende kanalen er van tijd tot tijd aan te herinneren dat uw operator op uw website aanwezig is, elke dag!
Als u een bloggedeelte op uw website hebt, kunt u een artikel schrijven over de reden waarom u uw klanten de mogelijkheid biedt om live te chatten. De voordelen voor hen zijn talrijk, dus is het belangrijk hen eraan te herinneren dat u het doet om hen beter van dienst te zijn.
Het is niet altijd gemakkelijk om feedback te krijgen van verstuurde nieuwsbrieven. Door de lezer uit te nodigen om rechtstreeks te komen praten over het aanbod of de inhoud ervan, kunt u een grotere toestroom van bezoekers naar uw website genereren.
Aarzel niet om de live chat te gebruiken als uw belangrijkste call-to-action!
Het is niet ongewoon om tijdens het chatten op de website van een leverancier een promotiecode, speciale aanbieding of extra korting te ontvangen. Aarzel dus niet om er één te maken en aan uw chatoperators door te geven!
Ze hebben de neiging de vuilbak in te vliegen, maar we kunnen natuurlijk niet de ingeblikte advertenties vergeten die in marketingcampagnes kunnen worden gebruikt. Door de prospect op de hoogte te brengen van uw voortdurende online beschikbaarheid, zal hij er sneller toe worden gebracht uw advertentie op te volgen.
Iedereen toont trots zijn openingsuren, lopende promoties, mooie afbeeldingen van zijn product, ... op zijn etalage. Anderzijds gebruiken veel bedrijven belettering op hun vlootvoertuigen. Als u uw contactgegevens wilt geven, waarom geeft u dan ook niet uw aanwezigheid aan in de live chat? De mensen die dit soort belettering zullen lezen, zijn niet degenen die van plan zijn rechtstreeks uw dealerbedrijf binnen te gaan. Geef ze dus een reden om gemakkelijk contact met u op te nemen!
Zin in meer gratis tips over hoe je de resultaten van je live chat kunt laten groeien? Ons ebook "11 stappen om te beginnen met het converteren van uw bezoekers in klanten met live chat" zal u van pas komen.