Meer dan 50% van de consumenten zal een product of dienst niet kopen als zij niet door het betreffende bedrijf zijn overtuigd. Meestal gebeurt dit online aangezien zij via internet op zoek zijn naar informatie.
Er bestaan veel manieren om uw internetgebruikers en hun interesse op te wekken. Uw website is opgebouwd uit tal van knoppen en hulpmiddelen om hun aandacht aan te trekken. In de meeste gevallen verwijst u uw bezoekers naar een formulier om ze te converteren in leads.
Het is geen geheim, het invullen van een contactformulier is niet optimaal om in contact te komen met een bedrijf. Maar natuurlijk is het altijd mogelijk om uw conversie te verhogen door de nodige procedures en systemen op de juiste plaats te gebruiken.
Laten we eerlijk zijn; als u een online contactformulier invult hoopt u dat het bedrijf contact met u opneemt. En indien dit gebeurt is het vaak na een lange wachttijd.
Veel websites vragen om een hoop informatie of contactgegevens en ontmoedigen op die manier hun (potentiële) klanten. En met de nieuwe GDPR-wetgeving laat niemand graag zoveel informatie achter bij een bedrijf.
Het gebruik van vereenvoudigde contactformulieren of een live chat vergemakkelijkt het leven van uw klanten en zal hen motiveren om gegevens achter te laten. Door bereikbaar te zijn via live chat worden alle obstakels tot contact opzij gezet en kan er duidelijk, direct en efficiënt gereageerd worden. Uw website gebruikers kunnen hun vraag dan op anonieme manier stellen om op de beste manier te worden geholpen. en dat is wat ze willen! Niemand wil urenlang online op zoek gaan naar de informatie die hij nodig heeft. Uw bezoekers zijn vooral tevreden dat hun behoeften direct en zonder beperkingen worden voldoen.
Het is belangrijk om duidelijk en concreet te zijn in uw communicatie. Uw bezoekers willen antwoorden op hun vragen, wees dus ook aanwezig om deze te beantwoorden! Als u een live chat heeft, kunt u zelfs uw contactformulieren verwijderen en mensen uitnodigen om met u te komen chatten. Het resultaat zal u zeker verbazen.
Weet je niet helemaal zeker hoe je moet beginnen met een live chat op je website? Lees meer in ons ebook "11 stappen om te beginnen met het converteren van uw bezoekers in klanten met live chat"