U heeft waarschijnlijk al een website bezocht die beschikte over een live chat. Ineens krijgt u een vraag over het product waarnaar u kijkt.Wees niet naïef; dit zijn automatische berichten! Dit noemen we proactieve begroetingen.
Afhankelijk van bepaalde parameters, zoals de pagina waar de bezoeker zich bevindt, de tijd die hij op uw website heeft doorgebracht of de pagina’s die hij heeft bezocht, kunt u hem een gepersonaliseerd bericht sturen dat hem proactief uitnodigt om te chatten via live chat.
Een goede aanpak is dus essentieel om bezoekers effectief uit te nodigen om te chatten. Uw welkomstberichten moeten dus het verschil maken.
Niemand kent uw klanten beter dan u. U weet hoe u de aandacht van uw publiek kunt aantrekken en of zij de voorkeur geven aan een formele of informele aanpak. Op basis van uw ervaringen als ondernemer weet u zeker welke begrippen u het best moet gebruiken.
Dan hoeft u uw kennis alleen maar toe te passen wanneer u de welkomstberichten opstelt en wanneer u communiceert over uw online aanwezigheid.
Hou bij het opstellen van deze berichten altijd een evenwicht tussen;
1 periodieke berichten afhankelijk van wat uw bezoeker op de website bekijkt
2 het niet stalken van uw website bezoekers, een gepersonaliseerd bericht op het juiste moment zal een beter effect hebben dan drie gepersonaliseerde berichten in een paar minuten!
Een ander belangrijk punt is dat u gesloten vragen moet vermijden wanneer u chat. Dit geldt voor uw begroetingen, maar ook wanneer u actief met uw bezoeker aan het chatten bent. Het is noodzakelijk om het gesprek altijd levendig te houden. Wanneer u de vragen van uw bezoeker beantwoord kunt u het gesprek animeren door extra vragen te stellen. Dat voorkomt dat ze afhaken en de chat verlaten.
Het gebruik van promo-codes is ook heel interessant zijn om meer chats te genereren en meer te verkopen via uw website. U heeft vast wel eens berichten als gezien als volgt: "Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg 10% korting op je eerste aankoop". Dit is ook mogelijk via live chat! Aan de hand van een kortingsactie kunt u de aandacht van uw bezoeker aantrekken. Nadat u met hem heeft gesproken en de benodigde informatie heeft gekregen kunt u hem een kortingscode sturen die hem aanzet om het product te kopen.
Wilt u meer horen over het converteren met live chat? Download ons gratis e-book door hier te klikken of boek een gratis demo met ons door hier te klikken!
Inventariseer de behoeften om vragen te anticiperen
Obstakels tot contact weghalen voor uw website bezoekers
Train uw verkoopteams om leads op te volgen die via chat zijn verkregen
Hoe kan Live Chat uw twijfelende prospects overtuigen?