Leadgeneratie via live chat

Live chat is een real-time communicatiemiddel waarmee bedrijven menselijke klantenondersteuning kunnen bieden.

Onze oplossingen om bezoekers in klanten
te converteren

Digitalisering en digitale transformatie

Zorg voor een consistente klantbeleving, zowel online als offline, dankzij een chat agent die altijd beschikbaar is om klanten te ondersteunen, wat hun tevredenheid en betrokkenheid bevordert!

Onze oplossingen

Het belang van chat agents op uw website

75% van de consumenten raadpleegt eerst de website alvorens naar de fysieke winkel te gaan. Dit maakt van jouw website de verzamelplaats van al je potentiële klanten. Ze verkennen jouw website op zoek naar informatie en antwoorden op hun vragen. Maar wat gebeurt er als ze de benodigde informatie niet kunnen vinden? Ze kunnen ontmoedigd raken en elders kijken, wat schadelijk kan zijn voor jouw merkreputatie.

Wat kan je doen om deze situatie te vermijden?

Zorg voor chatagenten die rechtstreeks communiceren met al jouw bezoekers via een live chat pop-up.

1
2

Verbeter de klantervaring dankzij een bemande live chat

Live chat is een uitstekend hulpmiddel om klanttevredenheid te verhogen en bedrijfsdoelen te behalen. Deze tool maakt directe en persoonlijke communicatie met potentiële klanten mogelijk om directe ondersteuning te bieden. Ons live chat systeem nodigt actief bezoekers uit om te chatten met onze livechat agents, gebaseerd op geïdentificeerde zoekopdrachten en behoeften van klanten. Onze operators communiceren vervolgens met bezoekers aan de hand van een vooraf bepaald script dat gezamenlijk is opgesteld.

Gekwalificeerde leads genereren

Via dit directe gespreksplatform verzamelen we de persoonlijke gegevens van potentiële klanten om hoogwaardige leads te genereren. Een bezoeker die tijdens het browsen wordt begeleid, is sneller bereid om zijn contactgegevens te verstrekken voor vervolgcontact. Het gesprekstranscript wordt vervolgens doorgestuurd naar jouw e-mailinbox of rechtstreeks naar jouw CRM-platform (zoals HubSpot, Salesforce of Zendesk), zodat het verkoopteam het verkoopproces kan voortzetten. We werken samen om de meest effectieve strategie te implementeren om bezoekers te verwelkomen en de betrokkenheid te vergroten.

3
Instant messaging
 Uitbreiding van openingsuren
Humaniseren van je website
Lead generatie

De voordelen

Instant messaging op je website heeft veel verschillende voordelen. Leer hoe Welivechat kan bijdragen aan het verbeteren van jouw klantrelaties en het behalen van positieve resultaten.

Alle voordelen

Website menselijker maken

Onze agents bieden ondersteuning en oplossingen die alleen mensen kunnen bieden. Onze live chat plugin is gemakkelijk te integreren op elke website om je bezoekers te verwelkomen.

Uitgebreide openingstijden

Dankzij onze tools ben je 7/7 schriftelijk bereikbaar! We verzekeren directe reacties op al je gesprekken.

Genereer leads en afspraken

Door hoogwaardige online gesprekken aan te bieden aan jouw potentiële klanten, wordt jouw marketingstrategie versterkt door het diversifiëren van kanalen en het verlagen van drempels om contact op te nemen.

Klanttevredenheid

Door een tool aan te bieden waarmee bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen en de informatie kunnen vinden die ze zoeken, genereer je positieve feedback van klanten.

Multi-channelstrategie

Live chat is een integraal onderdeel van een multichannel-strategie waarmee je potentiële klanten op elk gewenst moment kunnen communiceren met jouw bedrijf (via de website, Messenger, WhatsApp, applicatie, enz.). Dankzij eenvoudige software kun je jouw ondersteuning uitbreiden en de kanalen waarop je beschikbaar bent diversifiëren.

Verlaag de werkdruk

Onze ondersteuning op jouw website en het verzamelen van klantgegevens via onze live chat pop-up zorgen ervoor dat je kan concentreren op kernactiviteiten.

De oplossing op maat voor jouw bedrijf

Benieuwd naar de impact van een chatagent op de website van jouw bedrijf? Ontdek meer over onze oplossingen en plan een gratis demo in!

Ontdek

Zij vertrouwen ons, ontdek hun ervaring met Welivechat

Klant
beoordelingen

Uitstekend 4.7 van de 5

Plan een demo in

Onmiddellijke service

In het begin was ik een beetje terughoudend, maar toen ik eenmaal de sprong waagde, was ik verrast door de kwaliteit van de live chat. Internetgebruikers die normaal mijn website verlaten, starten nu een chat om de nodige informatie te vinden en worden rechtstreeks geholpen door Welivechat-agenten. Dankzij deze service groeit mijn klantenkring voortdurend. Live chat is een van mijn belangrijkste conversietools geworden, ook al is het een eenvoudige plug-in.

Jordi van Densen
CEO Aku

Een hybride systeem dat onze medewerkers ontlast!

Naast ons eigen team beheert Welivechat al enkele jaren ons berichtensysteem. Hun agenten stellen ons in staat om onze medewerkers buiten kantooruren of tijdens drukke periodes te ontlasten, terwijl ze tegelijkertijd de reacties op berichten van onze klanten via verschillende kanalen beheren. Hun ruime ervaring met verschillende bedrijven is duidelijk merkbaar in de kwaliteit van hun interacties. Kortom, tal van voordelen en een echte impact op ons merkimago.

Mathieu Chrétien
CEO Tribu

Menselijk contact en goede referenties

"Waarom heb je voor Welivechat gekozen"?
Ons doel is heel duidelijk, klanten zo goed mogelijk te informeren en ze zo snel mogelijk om te zetten in leads. Hun belangrijkste troeven zijn echt menselijk contact via het chatten, gekwalificeerd personeel, toegang tot de software die nodig is om onze producten te leren kennen en een service die 7 dagen per week beschikbaar is.

Concreet is dit een voltooiingspercentage van meer dan 30% op de verzonden leads met de terugbetaling van de service in slechts één tot twee verkopen. Het is ook een methode voor betere verwijzingen die direct leidt tot betere zichtbaarheid.

Victor Gego
Marketingdirecteur van Toyota Gégo

Welivechat beheert mijn sociale netwerken, de live chat op mijn site en mijn WhatsApp alsof het hun zaak is

Ik gebruik live chat al jaren als mijn belangrijkste tool om met mijn klanten te communiceren. In het begin handelde ik de aanvragen zelf af, maar al snel werd ik overweldigd door de grote belangstelling en de onhaalbare planningen die alleen niet bij te houden waren. Het was ook niet rendabel om mijn werknemers te vragen dit te beheren. Met Welivechat heb ik een team gevonden dat mijn bedrijf behandelt alsof het hun eigen bedrijf is. En recentelijk heb ik zelfs mijn klantverzoeken laten beheren via WhatsApp en mijn sociale netwerken door hen. Dit stelt me in staat om me volledig te concentreren op mijn bedrijf, tegen een goede prijs.

Bastien Blancke
Belproduction

Stijgende verkoopcijfers

Sinds mei 2020 werken we samen met Welivechat. In slechts 5 maanden tijd is ons verkoopcijfer bijna verdubbeld en is het aantal bezoekers op onze site met bijna 14% gestegen! Ik ben zeer tevreden met deze succesvolle samenwerking en zou het ten zeerste aanbevelen.

Antoine Heuschen
CEO Bouvy Select

Gratis live chat gedurende één maand

Wil je dit in de praktijk brengen? Laat formulieren en andere zeer onpersoonlijke functies achterwege. Kies voor een agent die kwalitatieve gesprekken kan voeren met al jouw webgebruikers; je zult versteld staan van de resultaten.

Laten we erover praten!

Wil je onze diensten ontdekken? Plan direct een gesprek in met onze adviseur!